Hipertenzija ir mėsa. Bedruskė dieta gali sumažinti kraujospūdį - DELFI Gyvenimas

Arterinė hipertenzija: gerai žinoma, bet sunkiai valdoma | ass.lt
Savaitės hipertenzijos meniu Geras tinkamos hipertenzijos mitybos pavyzdys pateikiamas lentelėje, kuris padės tiksliai suprasti, kuriuos maisto produktus galite naudoti ir su kuriais jie gali būti derinami. Dieta hipertenzijai Su aukštu kraujo spaudimu širdis turi dirbti sunkiau, kad organams ir audiniams būtų tiekiamas pakankamai kraujo ir deguonies. Tai sukelia didesnę apkrovą pačiai širdžiai ir laivams.

Skaitykite hipertenzija ir mėsa Dalintis: Padidėjęs kraujospūdis — šių dienų rykštė. Šią diagnozę išgirsta vis jaunesni asmenys.

hipertenzija ir mėsa 2 laipsnio hipertenzija 3 rizika, kaip ją gydyti

Praėjusiame numeryje priminėme svarbiausius dalykus apie arterinę hipertenziją ir pasakojome, kodėl kraujospūdį būtina kontroliuoti. Šį kartą — apie pirmąją gydymo priemonę — gyvenimo būdo keitimą. Būtent tai patariama daryti pirmiausia. Nuo jūsų pastangų priklauso viso gydymo sėkmė.

hipertenzija ir mėsa hipertenzija švokštimas krūtinėje

Nežinote, ką reikia daryti, kad liga jus apleistų? Hipertenzija ir mėsa toliau. Moksliniai tyrimai įrodė, kad pakanka 20 proc.

Tinkama mityba arterinėje hipertenzijoje

Jei jūsų KMI normalus, stenkitės išlaikyti jį tokį ir toliau, nepaisydami amžiaus. Didinkite fizinį aktyvumą Sėdimas darbas ir nesimankštinimas hipertenzijos riziką padidina 20—50 proc. O reguliarus fizinis aktyvumas sumažina kraujospūdį maždaug 5—10 mmHg. Žinant, kad fizinė veikla padeda koreguoti kūno masę, jos reikšmė dar labiau padidėja.

Bedruskė dieta gali sumažinti kraujospūdį

Nebūtina lankyti sporto salių, pakaks kasdien pasivaikščioti spartesniu žingsniu ar pasivažinėti dviračiu, paplaukioti ar tiesiog pasimankštinti namuose. Pastello, Konektikuto universiteto Sveikatos pagalbos centro direktorė. Nesimankštinkite per prievartą, jei mankštindamiesi jaučiatės blogai, pradėkite nuo mažesnio krūvio.

Vartokite kuo mažiau druskos Idealu, jei suvartosite ne daugiau kaip 1,5 g druskos per dieną.

Kraujospūdį valdyti įmanoma

Nesijaudinkite, druskos organizmas nepritrūks. Būtiną organizmui jos kiekį gausite kartu su kitu maistu, t.

hipertenzija ir mėsa hipertenzija pagal sveikatos dieną

Beje, statistiškai apskaičiuota, kad daugiau kaip 70 procentų druskos gauname iš produktų, gaminamų ne namuose. Teigiama, kad, ribojant druskos vartojimą, kraujospūdis sumažėja net iki 20 proc.

Net rezistentiškos atsparios gydymui hipertenzijos atveju sistolinis viršutinis kraujospūdis sumažėja maždaug 5—9 mmHg.

Arterinė hipertenzija: gerai žinoma, bet sunkiai valdoma

Šio punkto itin atkakliai turi laikytis vyresnio amžiaus bei sergantys inkstų ligomis žmonės. Vartokite kuo daugiau kalio Ankstesniame punkte teigiama: vartokite mažiau valgomosios druskos. Jeigu natris, kurio yra valgomojoje druskoje, skatina hipertoninės ligos vystymąsi, tai kalis, atvirkščiai — būtinas organizmui.

Vasarą, kai prakaituojant netenkama daug druskų, ypač svarbu vartoti daug kalio turinčių maisto produktų.

Aukštas spaudimas... Ką valgyti?

Šio elemento daug yra šviežiuose abrikosuose, apelsinuose, bananuose, arbūzuose, morkose, kopūstuose, bulvėse, ridikuose ir minėtų daržovių sultyse. Valgykite daug vaisių ir daržovių Venkite keptų ir daug sočiųjų riebalų turinčių produktų, pvz.

hipertenzija ir mėsa hipertenzija ir aukštas kraujospūdis

Pastebėta, kad vegetarai hipertenzija serga daug rečiau, jiems būdingas ir mažesnis su amžiumi susijęs kraujospūdžio padidėjimas. Priežastis iki galo neaiški, tačiau manoma, kad vegetarai paprastai daugiau juda, gauna pakankamą maistinių skaidulų kiekį, vartoja mažiau alkoholio bei druskos.

Pasaulinę hipertenzijos dieną primenama apie padidėjusio kraujospūdžio žalą

Nerūkykite Rūkymas skatina kraujagyslių spazmus, širdies susitraukimo dažnis padidėja. Rūkantys asmenys net du kartus dažniau miršta nuo širdies ir kraujagyslių ligų. Egzistuoja tiesioginė priklausomybė tarp suvartojamo alkoholio kiekio, kraujospūdžio dydžio ir hipertenzijos dažnio.

Nuolatinis alkoholio vartojimas blogina vaistų nuo hipertenzijos veikimą, trombocitas nuo hipertenzijos ilgalaikis gėrimas padidina insulto riziką. Rekomenduojama riboti alkoholio vartojimą bent iki 20—30 ml etanolio ar jo ekvivalentų ml vyno ar ml alaus per dieną vyrams. Tuo tarpu moterims ar mažo svorio asmenims nerekomenduojama išgerti daugiau nei 15 ml etanolio per dieną.

Prim mr sci dr Amalija Tarnocki - Imuni sistem sa aspekta prevencije

Be to, venkite streso ir pasistenkite visada išsimiegoti. Atsiminkite, kad vaistus nuo spaudimo turi paskirti gydytojas!

Taip pat perskaitykite