Ilgų nuotolių bėgimas ir širdies sveikata

Ambicija bėgti ir nepakenkti sveikatai: kaip atrasti aukso viduriuką?

Lietuvos lengvosios atletikos federacijos taurės varžybos 2017

Įvairūs Per pastaruosius dešimtmečius bėgimas tapo labai populiarus sveikatai stiprinti. Vis daugiau žmonių reguliariai bėgioja. Per pastaruosius dešimtmečius bėgimas tapo labai populiarus sveikatai stiprinti. Vis daugiau vaikų, paauglių, jaunuolių, merginų ir ypač pagyvenusių žmonių reguliariai bėgioja. Bėgimas ugdo ir tobulina ištvermę, raumenų jėgą, grūdina valią, stiprina sveikatą, didina darbingumą, padeda sureguliuoti mitybą, atitraukia nuo žalingų įpročių.

gimnastika hipertenzijai gydyti 1 laipsnis

Šiuo metu svarbi problema, kaip pailginti žmogaus gyvenimą. Kiekvieno žmogaus rūpinimasis savo sveikata, savo kūnu ir dvasios gerove yra labai svarbus mūsų visuomenei.

Žmogui būtina kasdien atlikti fizinius pratimus, pabėgioti gryname ore, nusiteikti optimistiškai. Tik tada žmogus bus stiprus dvasia ir kūnu. Mūsų epochoje pasiekta didelė mokslo ir technikos pažanga, atsiranda naujų mokslo šakų.

Visa tai iš žmogaus reikalauja žinių, didelės įtampos, tvirtos valios, fizinio tobulumo. Protiniam darbui reikia stipraus, sveiko kūno. Pasauliniai karai nusinešė tiek gyvybių, kiek infarktas, insultas ir kitos ligos. Ar galima ilgų nuotolių bėgimas ir širdies sveikata lygų išvengti?

bėgimas ir širdies sveikata

Per praėjusias epochas žmogus sunkiai dirbo: turėjo atsinešti vandens iš šulinio, važiuodavo į mišką malkų, pjovė, skaldė, krovė į vežimą.

O dabar atsukai čiaupą — ir teka vanduo, brūkštelėjai degtuką — ir virk pietus. Didelį patogumą žmogui teikia automobiliai, bet ir žalos kiek padaro! Važiuojame kur reikia ir kur nereikia, visiškai pamirštame vaikščioti, judėti.

tablečių nuo hipertenzijos įvertinimas

Net moksleiviai braute braunasi į autobusą ar troleibusą, nors paėjėti reikėtų tik vieną stotelę. Mokslininkai patvirtino, kad lėtas bėgimas — lengviausiai pasiekiamas ir efektyviausias būdas stiprinti širdies ir kraujagyslių sistemą, mažinti psichinę įtampą, jis organizmui suteikia pilnavertį, aktyvų poilsį, apsaugo nuo infekcinių ligų, hipertonijos, o svarbiausia, stiprina sveikatą ir atitolina senatvę.

Akademikas N. Nesakykite, kad judėjimui trūksta laiko.

kas pavojinga esant 3 laipsnio hipertenzijai

Reikia tik noro, užsispyrimo. Kad ir kur dirbtume, kokias pareigas užimtume, raskime laiko savo raumenims kasdien patreniruoti. Apie judesių naudą žmonės žinojo jau žiloje senovėje.

Bėgimas - sveikata

Bėgimas kaip sveikatos stiprinimo priemonė pradėtas propaguoti prieš metų. Tik dėl fizinio sustingimo įdomių hipertenzijos faktų atsirasti vadinamoji hipokinezė kinezis — judėjimas. Susirgę šia liga daromės jautrūs, irzlūs ir per daug emocionalūs. Nuo nejudėjimo sumažėja organizmo atsparumas infekcinėms ligoms, atsiranda įvairių funkcinių ir struktūrinių pakitimų vidaus organuose ir galvos smegenyse.

Nejudėjimas turi reikšmės ir mūsų aukštajai nervinei veiklai — menkėja klausos, regėjimo ir raumenų hipertenzijai būdinga analizatorių dirglumas, silpnėja atmintis, mąstymo procesai ir dėmesys. Tarp centrinės nervų sistemos ir raumenų yra glaudus grįžtamasis ryšys.

Judėjimas gali atpalaiduoti nervų sistemą nuo per didelės psichoemocinės įtampos ir sumažinti susijaudinimą, nes ritmiška ir lėta iš judančių raumenų plintanti nervų impulsacija sukelia apsauginį slopinimą galvos smegenų žievėje.

Be to, mankšta skatina vegetacinės nervų sistemos simpatinę dalį, dėl to pagerėja bendras organizmo biotonas ir įvairios neuroreguliacinės funkcijos. Judant dirginamos raumenyse esančios nervų galūnės ir dėl to padidėja nervų impulsacija. Ji galvos smegenų žievėje sukelia vadinamąją sveikimo dominantę, o ši — gerą nuotaiką, optimizmą, pasitikėjimą savo jėgomis.

Todėl judėjimas yra geras vaistas nuo ilgalaikio susijaudinimo. Mokslininkai nustatė, kad ilgas lėtas bėgimas — paprasčiausia bei efektyviausia priemonė  širdies ir kraujagyslių sistemai stiprinti. Tai geriausia mankšta širdžiai.

Nepaisant kai kurių publikacijų autorių susirūpinimo, dėl galimo žalingo bėgimo poveikio kojų sąnariams ir širdžiai, nustatyta, kad bėgimas turi didelę naudą sveikatai. Bėgimas yra gera prevencinė priemonė nuo nutukimo ir gerina psichoemocinę būseną. Yra nemažai įrodymų, kad reguliarus, tinkamo intensyvumo ir trukmės bėgimas gali užkirsti kelią lėtinių ligų atsiradimui, įskaitant koronarinę širdies ligą, insultą, hipertenziją, diabetą, hipercholesterolemaniją, osteoporozę ir kitas ligas.

Bėgant deguonies suvartojama kelis kartus daugiau nei paprastai. Be to, bėgiodamas žmogus nors trumpam pamiršta kasdieninio gyvenimo rūpesčius. Vokietijos mokslininko E. Van Akeno nuomone, ilgų nuotolių bėgimas — efektyvi priemonė ne tik nuo senatvės, nutukimo ir infarkto, bet ir nuo mirtino žmogaus priešo — vėžio.

Jo teorija pagrįsta vėžinių ląstelių medžiagų apykaitos tyrimu.

bėgimas ir širdies sveikata | ass.lt

Ją patvirtino Nobelio premijos laureatas profesorius O. Varburgas, kuris nurodė, kad sveikose organizmo ląstelėse vykstant medžiagų apykaitai sudega esantis kraujyje cukrus. Šiam degimui reikia oro, tiksliau deguonies. Į žmogaus organizmą jis patenka per plaučius, po to kraujas išnešioja jį po visas ląsteles. Smegenys, kaip ir kūno raumenys, nuolat reikalauja deguonies ir kraujo.

Kuo labiau lavėja raumenys, tuo daugiau patenka deguonies į organizmą.

Patarimai, kaip išlaikyti norą bėgioti, kai už lango vėsta ir temsta

Kraujo apytaką sustiprinti ir visas ląsteles aprūpinti deguonimi yra labai paprastas būdas — bėgimas. Naujosios Zelandijos bėgikų rinktinės treneris A. Lidjardas nurodo, kad, gydytojų nuomone, pusvalandis bėgimo ristele lygiareikšmis dviems valandoms bet kurių kitų pratimų, atliekamų širdies tonusui bei plaučių efektyvumui padidinti.

ausies užgulimas gydant hipertenzija

Taigi jei norime sustiprinti širdį ir pagerinti jos veiklą, privalome ją treniruoti, kitaip sakant, fiziškai daug judėti, vaikščioti, kryptingai sportuoti, kreipti didesnį dėmesį į aerobinio pobūdžio fizinius pratimus. Treniruodami visą organizmą kartu treniruosime ir širdį. Treniruočių dėka sustorės širdies sienelės, sustiprės širdies raumens skaidulos.

Tokia širdis daugiau kraujo perpumpuos į dirbančius organus, pailgės pauzė tarp susitraukimų, širdies raumuo bus geriau maitinamas, jos darbas pasidarys ekonomiškesnis.

Didelį efektą širdžiai duoda  ilgas lėtas bėgimas tolygiu tempu.

Svarbu kiekvienam: ko vengti, kad bėgimas nesibaigtų fatališkai

Jeigu pagaliau ryžotės treniruotis, jokiu būdu negalima skubėti. Nesitreniravęs žmogus keliolika metų sėdėjo, susidėvėjo, nutuko ir staigiai nori tapti sveikas.

hipertenzijos patikrinimas

Svarbiausia — kantrybė, neskubėjimas, nuoseklumas, savitvarda didinant krūvį. Aerobiniai  pratimai  išplėčia  funkcines  ir  adaptacines  organizmo  išgales,   padidina   organizmo  pasipriešinimą   nepalankioms  aplinkos sąlygoms.

Be to, tokios treniruotės yra svarbios aterosklerozės profilaktikai ir vainikinių arterijų būklei.

  • Hipertenzijos tyrimas
  • Po tragedijos prabilo Vilniaus maratono organizatoriai — savo klaidos neįžvelgia   Kauno klinikų Kardiologijos klinikos gydytojas kardiologas, docentas, medicinos mokslų daktaras Vytautas Zabiela DELFI teigė, kad prieš priimant sprendimą bėgti maratone, kiekvienas turėtų apsilankyti pas šeimos gydytoją.
  • Hipertenzija ir vaistai nuo diabeto
  • Kada bėgiojimas gali pakenkti? - ass.lt
  • Gydantys širdies vitaminai sveikas maistas
  • Anksčiau bėgikai baigdavo bėgioti sulaukę 40 metų ir jausdavosi nusivylę, kad negali varžytis dėl prizinių vietų, o dabar daugelis ir toliau bėgioja varžydamiesi su savo bendraamžiais.
  • Patarimai, kaip išlaikyti norą bėgioti, kai už lango vėsta ir temsta LRT.
  • Ieškoti Kada bėgiojimas gali pakenkti?

Sumažėja hipertenzija kraujospūdžio padidėjimasriebalų procentas audiniuose, saikingai padidėja raumenų masė, atsparumas aukštai temperatūrai, sumažėja psichiniai stresai. Apskritai bėgimo aerobika turi didžiausią poveikį širdžiai ir plaučiams, bėgimas nepavojingas, nes jį galima tolygiai dozuoti, nesukelia didelių emocijų ir noro rungtyniauti, o svarbiausia galima bėgti lauke, gryname ore, ištisus metus.

  • Vyras 36 metų hipertenzija
  • Bėgant per metus buvo atlikta tūkstančiai mokslinių ir sveikatos tyrimų.
  • Hipertenzija liaudies
  • Patarimai, kaip išlaikyti norą bėgioti, kai už lango vėsta ir temsta - LRT
  • 3 laipsnio hipertenzija ir laipsnio sumažėjimas
  • Kelios savaitės iki bėgimo paprastai skiriamos bendrai fizinei formai palaikyti, daugiau ilsimasi, kaupiamos jėgos ir dėliojamos strategijos.
  • "Это - Омэ, - сказала она .
  • Я простудилась, - негромко ответила Николь, пытаясь изменить свой Тут Николь заметила определенные изменения в поведении брата Тука и встревожилась.

Bėgant dirba daug raumenų, kvėpuojama laisvai, krūvis tolygus, galima laisvai pasirinkti tempą pagal amžių ar savijautą — nuo lėčiausio bėgimo ristele iki greito ilgų nuotolių bėgimas ir širdies sveikata. Svarbu neužmiršti pagrindinės rekomendacijos — treniruotis, bet nepavargti, geriau didinti nuotolį negu greitį, nelenktyniauti, o paisyti savo galimybių ir pasirinkti tinkamą tempą.

Taip pat perskaitykite